Dagelijks archief: 26 oktober 2007

Knus bij de open haard

He, toch is het wel weer lekker thuis! Hadden we de vorige keer een enorme jetlag en kon ik thuis mijn draai helemaal niet vinden, nu voelt het goed. Echt goed. De paarden zijn lekker thuis, die hoeven we deze keer dus niet op te halen, Albert hoeft niet binnen een week naar De Hoogstraat en het is ook echt van dat weer om lekker binnen te zitten. Misschien maakt dat laatste het makkelijker?

Het huis was lekker schoon en opgeruimd bij thuiskomst, er stonden wat bloemetjes in de kamer, kortom: gezellig! We hebben een week of wat voor we weg gingen onze indeling van de zithoek veranderd en gisteren toen ik binnenkwam vond ik het meteen zo gezellig staan weer. Gisterenavond werd het kil en Albert kreeg het plan de open haard lekker aan te steken. Gelukkig was hij zo handig eerst even de klep open te trekken om te kijken wat de vogels deze zomer allemaal gespaard hadden. Tjonge, dat was de moeite! Ik heb er een foto van gemaakt zelfs. Takjes, besjes, van die bolletjes die de buren aan hun bomen hebben en zelfs droge paardenmest zat er in. Het is hier ook een drukte van jewelste met vogels, vandaag overvielen ze zelfs in de stal de kruiwagen met paardenmest. Het krioelde van de musjes en binnen de kortste keren lag er rond de wagen weer een berg mest. Buiten doen de kraaien hetzelfde met de aanhanger waar de mest op ligt.

Kwamen we de vorige keer na de reis totaal niet op gang en waren we zelfs ziek van de jetlag, nu zijn we heel actief. Albert heeft met de kinderen buiten alles van de zomer opgeruimd. Het terras bij het zwembad is weer gewoon de carport voor de auto, het zwembad is grotendeels leeggepompt, de tuinmeubelen staan binnen en alles is netjes opgeborgen wat er in de winter niet hoort. Had ik vorige keer na een week pas alle koffers leeg, nu was vanmiddag alles leeg, opgeruimd en in de kasten gewerkt.

Morgen krijgen we bezoek en zondag zullen we zelf nog even een bezoekje afleggen denk ik, aan vrienden die de kinderen geholpen hebben met wat dingen. Maar verder, kalmpjes aan, dan breekt het lijntje niet. Woensdag gaan we op busreis met de 50plus-sers van de DVN en volgende week zaterdag is de Alles Amerika-meeting! En dan gaan we langzaam aan weer op naar Paard & Koets, we leven altijd wel ergens naar toe.

N.B.: de foto op mijn blog van gisteren is geen ‘gevonden’ foto. De waas komt van het vuile vliegtuigraampje, deze is genomen op Newark terwijl ons toestel stond te wachten om naar de startbaan te taxiën.