't Is echt zondag

Het is hier echt zondag hoor. We hebben niet te veel gedaan. Alleen wat getoerd, beetje geshopt, koffie geleut en o ja, ontbeten bij zo’n echte classis diner van Denny’s. Daar was het drúk, volgens mij ontbijt half Amerika op zondag buiten de deur. We horen met schrik op van het dodental in Spanje en Frankrijk vanwege de storm daar. Ook in Nederland blijkt best veel schade te zijn, wat een toestand weer. Gelukkig blijken ma en Frans vandaag genoten te hebben van ons cadeautje voor haar verjaardag, de musical Ja Zuster, Nee Zuster, compleet met valet parking en koffie.

We waren vandaag echt een beetje moe. Ik ben een hele tijd bezig geweest om mijn was te doen, want dat doet men hier graag op zondagmorgen blijkt wel. De Frans-Canadese dames moesten af en toe netjes terug in de hoek gezet worden. Ze spreken waardeloos Engels en doen ook nog net of ze het niet verstaan. Mij niet gepakt he, mijn Frans is niet goed, maar we goed genoeg om hen duidelijk te maken wie de machines eerst had! Canada mag gewonnen hebben bij het ijshockey. Nederland won in de laundry vanmorgen! Alleen de drogers, tjonge, mijn fijnere was krijg ik maar niet droog genoeg zonder krimpen, dus voor we weg, gingen hing de camper vol met kleding op hangertjes 🙂

We zijn wel naar het mooie plaatsje Gruene geweest, maar het was er zó druk, net Volendam op zondagmiddag. Daar hadden we dus net weer geen zin in. We zijn dus lekker doorgetoerd naar, jawel, Bass Pro Shops. Verslavend is dat. Albert was zó blij met zijn nieuwe broeken, dat hij er nog een mocht gaan halen. Helaas hadden ze de fijne stretch riemen niet meer in zijn maat. Jammer! We hebben er even wat gedronken en ik heb een lekker breadpuddingding op. Daarna zijn we bij Best Buy even twee exemplaren Streets & Trips 2010 gaan scoren. Een voor mij en een voor Ko en Marja. En Claudia, je maatsetje is ook al in huis.

Rond een uur of vijf waren we terug op de camping. Eten hebben we de laatste dagen al genoeg gedaan, dus hebben we alleen samen een fles rode wijn soldaat gemaakt en wat gesnackt. Morgen moet de auto eerst terug naar Hertz, downtown, daarna gaan we weer een uur of vier kachelen, dwars door Texas. We gaan naar de Holland Ranch van Hans en Bianca. Geen luxe camping deze keer, maar wel gezellig denken we hoor. Hans is al jaren lid van hetzelfde forum als wij en Bianca volgt mijn blog trouw. Komt vast helemaal goed daar in Buffalo. Hoe het precies met Internet gesteld staat bij hen, zien we vanzelf. Lukt het niet op onze laptops, dan laten we via hen wel weten of we aangekomen zijn. En verschijnt er niks? Dan is geen nieuws nog altijd goed nieuws!

Enne: de foto’s van vandaag zijn een mengelmoesje hoor. Kwijlen bij de luxe camper twee plekken verder (gokje: 600.000 dollar of zo?) waarvan de eigenaar net weg is gereden met de pickup Hummer, verlekkerd kijken naar het leuke Jeepje van de buurvrouw (zo een wil ik in Spanje wel) en een camper met dichte gordijnen ingericht als drooghok 🙂 En de (weinige)Â foto’s van gisteren zijn inmiddels ook aan de blog toegevoegd!

15 Reacties op “'t Is echt zondag

  1. jammer dat het morgen een stuk minder weer wordt maar het is maar 1 dag gelukkig. Wij moeten morgenochtend eerst weer een container laden dus ik hoop dat het dan even droog is.
    Er zit hier in het dorp ook nog een leuk internetcafe (met koffie en home made cookies en het zijn leuke mensen ook nog, hebben heel wat zee-en afgevaren, dinsdag gaan we naar Wes zijn paarden kijken dus helemaal geen tijd voor internet straks 😉 😉 😉
    Tot morgen al ! we kijken uit naar jullie komst, gezellig hoor !

  2. Ja, jullie zitten nog net in dat wisselvallige gedeelte van het seizoen. Het is maar goed, dat jullie niet noordelijker zitten, want daar komt zelfs weer sneeuw :(. Veel plezier bij Hans en Bianca, maar dat gaat wel lukken!

  3. Hier storm en jullie lekker in de zon. Helemaal goed toch? Veel plezier bij Hans en Bianca!

  4. Nogmaals bedankt voor het meenemen (kopen) van Streets en Trips!
    Wat een prachtige meubels op de foto’s van gisteren, was dat ook bij Bass Pro?
    Heel veel plezier in Buffalo.

  5. Hoi hoi,

    Wij zijn weer veilig in Nederland aangekomen en ondertussen zelfs weer aan het werk. Nog niet helemaal fit, we zijn het tijdsverschil van 9 uur nog een beetje aan het verwerken !
    Gelukkig voor jullie mogen jullie nog een week genieten daar!

    Groetjes P&P

  6. Eindelijk eens de tijd genomen om het hele verslag eens te lezen. Leuk om zo weer helemaal ” bijgekletst” te zijn. Goede reis nog verder!

  7. Oh, ik heb ook altijd ruzie in de laundry.
    Sommige mensen denken dat ze gewoon maar alle machines in gebruik kunnen nemen en dan pas een uur nadat hij afgelopen is terugkomen. Ik dacht het niet toch!

    Leuk dat jullie naar Holland Ranch gaan. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. veel plezier.

  8. Weer alles bijgelezen. Echt gezellig!
    In de zaterdagse reisbijlage van het AD een artikel over Salem en omgeving gelezen. Moest meteen aan jullie denken!
    Nog een gezellige tijd gewenst!
    Groetjes,
    Inge

  9. Wat een verschil, jullie daar lekker in het zonnetje en hier zo’n enorme storm. Jullie boffen maar weer zeg.

    Groetjes, Agnes.

  10. Heerlijk zo’n relaxte zondag!

    En zo een ontbijt bij een Classic Denny’s zie ik wel zitten.

    Ik geniet nog steeds iedere dag van jullie verslag.
    Veel plezier in Buffalo

    Groetjes
    Reny

  11. Dag Monique en Albert, wat leuk zo een mooie warme vacantie , en leuk je zoon te hebben ontmoet,ik herkende hem gelijk toen hij binnen kwam op blakheide,een leuke kerel met een leuke babbel,en met een leuk meisje bij zich.Met jansen en wisper gaat het erg goed wat een grote kerels zijn dat, ben vandaag weer even bij ze op stal geweest,en gezegt dat de baasjes nog steeds aan de overkant van het water zijn,en even een aai over de bol gegeven. Ze waren heerlijk hooi aan het smikkelen.Ik loop een paar keer p dag op stal rond ,is altijd leuk om met paarden om te gaan. Met Gerard gaat het ook naar onstandigheden goed met zijn voet,zijn Vader en ik zijn nu op Blakheide en hebben met Ellis en Richard een leuke week gehad ,ik had gekookt zodat ze echt op vacantie waren ,alleen jammer dat het zoveel heeft geregent.Maar Ellis heeft het toch heel erg goed naar haar zin gehad,ze heeft met Fifi toch kunnen rijden tussen de buien door,vele paarden gereden in de binnenbak.Kortom Monique en Albert geniet van jullie vacantie, en misschien zie ik jullie wel op blakheide..Gr Mia.

  12. Ik mis eigenlijk de foto’s van de Alamo wel… toch wel zo’n beetje hét symbool voor San Antonio, en eigenlijk heel Texas! 😉

  13. Howdy,

    We reizen nog steeds een beetje met jullie mee. Heerlijk. We hebben net bedacht dat wij mischien wel met jullie SRVwagentje gaan rijden. We halen dit modelletje op bij Moturis in Dallas, daar laten jullie hem achter. Tuuurlijk snappen wij wel dat ze er meer hebben , maar toch, het zou wel grappig zijn. Je krijgt van ons een fototje met het kenteken !
    Het weerbericht in Texas wordt steeds beter, dus hopelijk genieten jullie van het zonnetje.

    Groeten,
    Marcel en Angelique

  14. mONIQUE EN ALBERT jullie verhaal alweer gelezen erg luek dat ik dat kan alleen dat terug typen is voor mij heel wat ik weet met punten en kommas geen raad maar dat is niet erg he ik wens jullie een heel goede reis terug maak maar dat je goed bent uitgerust voor je vertrekt Ma en Frans

Plaats een reactie