Waar de vogeltjes fluiten …

Half tien, zondagmorgen. Ik zit buiten in het zonnetje aan de picknicktafel. Ergens is een buurman aan het timmeren geloof ik, maar verder hoor ik vooral veel vogeltjes fluiten. Ik dacht vanmorgen zelfs dat ik wekkervogeltjes had, zo druk zijn ze. Je kan je gewoon niet voorstellen dat het hier winter is. De een loopt in fleecejack met lange broek, de ander hupst in korte broek op teenslippertjes rond. Het leven is goed en ik zie er gewoon tegenop zaterdag weer naar huis te moeten.

Over gisteren ga ik kort zijn hoor, we hebben gewoon een leuke dag gehad. Albert was vandaag vlotter met bloggen als ik en heeft al veel verteld. Ik heb namelijk op dit moment drie wassen in de droger zitten, dus was even anders bezet. Ondertussen MSN ik met Peet thuis. We hebben gisteren heerlijk getoerd door mooie heuvels, het gebied is erg droog, maar wel charmant mooi. Mooie ranches, prachtige huizen erbij, grote oprijlanen en pittoreske dorpjes. We waren onder andere in Boerne en Fredericksburg voor de kenners. Vandaag staat Greune op het programma. Winkelen deden we gisteren bij Bass Pro Shop, waar ik o.a. eindelijk eens nieuwe sandalen heb gekocht. Mijn Source-sandalen zijn echt versleten en nu zijn het Teva’s geworden. Albert heeft twee nieuwe afrits-outdoorbroeken en verder hadden we nog wat klein spul, waaronder een tas om alles weer mee thuis te krijgen. We hebben een hele verzameling inmiddels.

’s Middags zijn we voor het eerst in onze Amerika-carriere een Dollar General in gestapt. Goh, da’s gewoon een buurtsuper, maar dan lekker goedkoop. Zo heb ik toch maar een bezempje voor in de camper gekocht voor een hele dollar. Enne, die lekkere beige joggingbroek die nu geen 10 dollar kost, maar afgeprijsd is en nog maar 3 dollar hoeft op te brengen, stond niet op de bon. Die heb ik dus mooi voor niks en hij zit nog lekker ook! Lunchen deden we weer bij een Cracker Barrel onderweg. Enne, we hebben geloof ik drie rondjes San Antonio gedaan voor we een Outback Steakhouse vonden, maar het is wel mooi gelukt! En zo at ik weer eens mijn favoriete baby back ribs en de volledig aangeklede baked patatoe. De wachttijd was maar 20 minuten, maar die waren goed door te komen, lekker buiten op de porch. Het was nog lang warm hier.

Toen we de Outback uit kwamen, stond er een volledig baseball team met aanhang te wachten om te eten. Wachttijd was maar liefst een uur! Wij gingen nog even voor wat boodschapjes naar Wal*Mart aan de overkant. Tjonge, zaterdagavond, half negen en ze stonden er bijna het verkeer te regelen. Wij kunnen ons als nuchtere Hollanders niet voorstellen dat Amerikanen op zaterdagavond nog massaal boodschappen doen, maar we hebben bijna 10 minuten in de rij gestaan voor de kassa. Onvoorstelbaar!

Ik ga weer mijn washok in! Sterkte met het slechte weer daar, wij gaan nog even toeren met de Armada vandaag.

Foto’s volgen later zegt fotomootje ik mot dit effekens van haar type(groetjes van Albertje Kretiek Himself)

6 Reacties op “Waar de vogeltjes fluiten …

  1. Heb ik net al je berichten eindelijk gelezen, staat er al weer een nieuwe.

    Weet je dat wij nog nooit bij een Outback Steakhouse hebben gegeten. dat komt omdat Joyce helemaal niet van steaks houdt.
    Ook een dollarshop heb ik nog nooit van binnen gezien, moeten we toch ook maar eens doen, hoewel wij geen bezempje nodig hebben in de auto natuurlijk 🙂

  2. Monique en Albert hartelijk dank voor de kaartjes van ja zuster nee zuster het was erg leuk verders hier slecht weer harde storm en regen veel schade hier in brabant volgens de tv groetjes Ma en Frans

  3. Ha ha, grappig, ik werd vanochtend ook door vogels gewekt en dacht, dat het Saskia’s wekker was. Dat het zo druk was bij die Walmart! Nu ben ik vrijwel nooit rond die tijd in een supermarkt, dus wie weet is dat hier ook wel zo.

  4. Dollar tree is ook leuk hoor. Daar is alles echt 1 dollar. Niet zo goedkoop natuurlijk als het niet aanslaan op de kassa, maar ze hebben er best handige spulletjes.
    Cracker Barrel vinden wij ook altijd leuk. Het winkeltje alleen al. Daarbij de personen die je daar voorbij ziet komen, maakt het al een beleving op zich. Veel plezier bij Holland Ranch gewenst!

  5. Hai Monique,

    Ik kan het bijna niet voor lezen allemaal, wat een verhalen !! Leuk hoor, ik ben weer helemaal op de hoogte.

    Groetjes, Agnes

Plaats een reactie